Hírek
2017. Szeptember 29. 10:19, péntek |
				Külföld				
Forrás: Járai Judit, az MTI tudósítója jelenti: 
				
				Twitteren avatkoztak be oroszok az amerikai elnökválasztásba?
 
				A Twitter internetes cég mintegy 200 olyan fiókot talált az általa működtetett közösségi oldalon, amelyet gyanúja szerint oroszok hoztak létre,
és amelyeken a tavalyi amerikai elnökválasztás idején félrevezető információkat terjesztettek az amerikai olvasóközönség számára.
	A San Franciscó-i székhelyű cég azt is felfedezte, hogy egy orosz médiacsoport amerikai közönségnek szánt reklámot vásárolt.
	
	Mielőtt a Twitter nyilvánosságra hozta információit, átadta bizonyítékait az amerikai kongresszus hírszerzési bizottságainak. Colin Crowell, a cég politikai kapcsolatokért felelős alelnöke csütörtökön személyesen számolt be az ügyről a képviselőház és a szenátus hírszerzési bizottságai előtt.
	
	Mark Warner, a szenátusi bizottság demokrata párti alelnöke erőteljesen bírálta a Twitter vezetőjét, mert szerinte a vállalat nem értette meg időben a helyzet komolyságát, és Crowell alelnök nemigen tudott érdemi válaszokat adni bizottságuk kérdéseire sem. Warner "kiábrándítónak" nevezte Colin Crowell beszámolóját, és leszögezte: a Twitter-vezető jobbára a Facebook közösségi oldal korábbi közleményeire alapozta mondandóját.
	
	Szeptember elején a Facebook jelentette be, hogy orosz csoportok mintegy 100 ezer dollárt költöttek politikai reklámokra az amerikai elnökválasztási folyamat idején.
	
	A Twitter alelnöke közölte: a Facebook által jelzett 450 gyanús fiók felhasználója közül 22-nek volt Twitter-fiókja is. Emellett a Twitter további 179 gyanús fiókot azonosított orosz felhasználóval. A cég megtette a szükséges lépéseket azok ellen, akik megszegték a Twitter-használat szabályait. Az üzenetküldő platform szerint a Russia Today orosz médiacég 1823 miniblog-bejegyzésért felelős, ezek kifejezetten az amerikai publikumnak szóltak. Az orosz médiavállalkozás, amelyet az Egyesült Államokban az orosz kormányzati propaganda eszközének tartanak, 2016-ban 274 100 dollárt költött amerikai hirdetésekre, többnyire híranyagok és riportok publikálására.
	
	Colin Crowell leszögezte: a Twitter "készséggel áll a Szövetségi Választási Bizottság és a kongresszusi vezetők rendelkezésére a közösségi médiában megjelenő politikai hirdetések szabályainak felülvizsgálatára, szükség esetén szigorításukra". Az alelnök a cég várható intézkedései között említette a felhasználónevek új módszerekkel történő ellenőrzését és a gyanús fiókoknak az eddiginél rövidebb időn belüli törlését.
	
	A Facebook a múlt héten jelentette be, hogy azt tervezi, átláthatóvá teszi a politikai reklámozás gyakorlatát.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Október 31. 08:08, péntek | Külföld
Donald Trump: több témában megállapodtak Hszi Csin-pinggel
2025. Október 31. 08:04, péntek | Külföld
J.D. Vance: a nukleáris arzenál működőképességének fenntartása is indokolja a tesztek újraindítását
Az amerikai nukleáris arzenál működőképességének fenntartása is indokolja a tesztek újraindítását - jelentette ki J. D. Vance alelnök csütörtökön megerősítve Donald Trump amerikai elnök szándékát.
2025. Október 29. 07:28, szerda | Külföld
Kenyai légitársaság: nyolc magyar állampolgárságú áldozata is van a kenyai légikatasztrófának
2025. Október 27. 07:47, hétfő | Külföld
Ukrajnai háború - Kreml: kemény lesz a válasz, ha nagy hatótávolságú fegyverekkel támadják Oroszországot
Kemény választ fog adni az orosz hadsereg, ha Oroszország belsejét nagy hatótávolságú fegyverekkel támadják
