Hírek
2016. Június 02. 11:49, csütörtök |
Belföld
Forrás: mti
Toplista: 92 milliárd forint a tíz legnagyobb e-kereskedő magyarországi forgalma
A tíz legnagyobb Magyarországon működő e-kereskedő online értékesítésből származó árbevétele 2015-ben elérte a 92 milliárd forintot az előző évi 50 milliárd forintos forgalom után
- derül ki GKI Digital csütörtökön közzétett összesítéséből, amely a magyar tulajdonban lévő, vagy Magyarországon hivatalos képviselettel, leányvállalattal rendelkező cégeket vette figyelembe.
Az idén másodszor elkészített toplistán szereplő tíz legnagyobb e-kereskedő a teljes online kiskereskedelmi forgalom 34 százalékát adja, a vásárlások számának pedig a 21 százaléka jut rájuk, ami mintegy 4,7 millió vásárlás.
A GKI Digital MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az aktuális lista szereplői összesen több mint 70 százalékos forgalombővülést értek el egy év alatt pusztán az online értékesítésből, miközben a teljes online kiskereskedelem növekedése 16 százalékos volt. A tavalyi TOP10 lista szereplői közül kilencen szerepelnek az idei listán is.
A GKI Digital lakossági kutatásai is alátámasztják a tíz legnagyobb szereplő kiemelt helyzetét: a magyar vásárlók egyre tudatosabbak és fogékonyabbak az online vásárlásra, ugyanakkor rendeléseiket sokkal bátrabban adják le egy ismert, nagy választékkal és gyors működéssel rendelkező webáruháznál.
2015-ben a műszaki cikkeken belül főként háztartási fehérárut vásároltak, emellett a mindennapi élelmiszerek internetes rendelése is látványos növekedésnek indult.
A toplista élére, az előző évhez hasonlóan, 2015-ben is a főként műszaki cikkek értékesítésével foglalkozó Extreme Digital került, a cég Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője. A második és harmadik helyen az eMAG és a MALL osztozik.
Őket követi a Media Markt, amely az idén is megőrizte 4. pozícióját, majd az élelmiszer házhoz szállítást végző Tesco, amely egy év alatt három helyet lépett előre. A sor a kultúrára koncentráló Libri-Bookline csoporttal folytatódik, 7. a tartalomszolgáltatást és az értékesítést ötvöző iPon áll, 8. - új belépőként - az Aqua, amely az egyik legrégebbi magyar tulajdonú online áruház.
A 9. helyen lévő Bónusz Brigád egyedüliként értékesít a termékek mellett szolgáltatást is, és építi üzleti modelljét a kedvezményekre. A rangsort a Tchibo online áruháza zárja.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 28. 17:16, szerda | Belföld
Új korszak elé néz a magyar kisipar
A globális kihívások és gyorsuló technológiai változások közepette is a magyar kisipar megerősítését sürgette Németh László,
2025. Május 28. 15:07, szerda | Belföld
Agrárkamara: a fiatal gazdáknak is elérhetővé teszik az ingyenes pályázatírási szolgáltatást
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a fiatal gazdáknak is elérhetővé teszi minden vármegyében az ingyenes pályázatírás szolgáltatását - közölte a köztestület szerdán az MTI-vel.
2025. Május 28. 12:04, szerda | Belföld
Latorcai Csaba: a Brüsszelt vezető baloldali elit gazdasági lehetőséget lát Ukrajnában
A Brüsszelt vezető baloldali elit igazából egy gazdasági lehetőséget lát Ukrajnában, és egy gazdasági érdekcsoportot kiszolgálva mindent elkövet azért, hogy Ukrajnát soron kívül vegyék föl az Európai Unióba
2025. Május 28. 10:05, szerda | Belföld
Szerdától három hétig burkolatot javítanak az M1-M7 autópályák szétválási csomópontjánál
Szerdától három hétig burkolatot javítanak az M1-M7 autópályák szétválási csomópontjánál Törökbálint térségében – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kedden az MTI-vel.