Hírek
2021. Szeptember 24. 17:11, péntek | Belföld
5+1 viselkedési torzítás, amiért többet vásárolunk - BrandFestival: trendek, amik a jövőt formálják

A BrandFestival trendLAB a hazai reklámiparág több mint 20 szaktekintélyeinek bevonásával vizsgálta a jövő marketing-kommunikációs trendjeit.
A vezetőkből álló grémium a döntéshozatali mechanizmusok, a kognitív torzítások és a viselkedés-közgazdaságtan aktualitásai kapcsán vonta le a következtetéseket, melyek az októberi konferencia vezérfonalát alkotják.
Egyre inkább gyorsuló világunkban a szervezet- és vezetőfejlesztésben, a kommunikációs trendek ismeretében lépést kell tartani a változásokkal. Az a túlélőkészlet, amivel a vezetők korábban rendelkeztek, ma már nem működőképes. Olyan kihívásokkal kell szembe néznünk, amelyek befolyásolják a teljes média- és reklámpiaci értékláncot, a médiapiaci szereplők üzleti modelljeit, a vásárlók médiafogyasztását, termék- és szolgáltatásvásárlási szokásait.
BrandFestival trendLAB - trendek, amik a jövőt formálják
A reklám- és kommunikációs iparág hazai vezetőiből álló grémium a jelen tendenciái alapján vizsgálta a jövő marketing-kommunikációs trendjeit, elsősorban a magyar piac sajátosságait figyelembe véve. A BrandFestival programalkotásának alapjául szolgáló, demokratikus-konferenciamodell keretében szervezett „master mind” találkozókon az üzleti környezetet meghatározó, néhány nagyobb ívű, és pár azonnal is érzékelhető trendet sikerült meghatározni. A számos stratégiai fontosságú terület közül kiemelkedett a fogyasztókkal való kapcsolat-teremtés/bevonás jelentősége.
Hogyan befolyásolja a viselkedés-közgazdaságtan az üzleti sikereket?
A Nobel-díjas Daniel Kahneman és Amos Tversky izraeli-amerikai pszichológusok, valamint Dan Aiely, az emberi döntés irracionalitásának legelismertebb szakértője nyomán
az üzleti világban számos viselkedés-pszichológia által ismert kognitív torzítás létezik, ami nagyban befolyásolja a vásárlási attitűdöt és ezzel a vállalatok nyereségességét és marketing stratégiáját.
Október 28-29-én többek közötti az alábbi hat fogyasztói döntést befolyásoló torzításé lesz a főszerep:
• Veszteségkerülés (loss aversion) - Félelem a veszteségtől = kétszeres konverziós ráta.
• Hiánytorzítás (scarcity bias) - A valós, vagy gerjesztett készlethiány felkorbácsolja az érdeklődést.
• Társadalmi bizonyíték (social proof) - Ha mások is ajánlják, akkor megnő a vásárlási hajlandóság.
• A választás paradoxona (paradox of choice)- A bőség zavara kontraproduktív is lehet.
• Mentális horgonyzás (anchoring effect) - Ártorzító kedvezmények, félrevezető akciók.
• Csali hatás (decoy effect) - A visszautasíthatatlan kettő az egyben ajánlatok.
Az „irracionális fogyasztói döntések” megértése a korábbiaktól gyökeresen más kommunikációs kompetenciákat, stratégiai tervezést igényel. Ennek a megértésében segít
Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozója idén, 2021. október 28-29-én, a Budapest Music Centerben a „Viselkedéstudomány” alapgondolata mentén elemzi a jövőt – számos nemzetközi top speaker és hazai előadó segítségével: http://brandfestival.hu/
A BrandFestival trendLAB tagjai:
• Barna Tamás: Republic Group, ügyvezető, a BrandFestival elnöke
• Bene Nikolett: ex. Spar, head of e-commerce
• Bóna Richárd: freelance consultant, monsunkft., ex.ceo
• Burka Szilvia: Praktiker Magyarország, marketing manager
• Csepreghy Nándor: Miniszterelnökség volt parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes
• Csikesz Erika: TV2, értékesítési igazgató
• Dr. Berkes Péter: BrandFestival, szakmai igazgató
• Dudás Gergely: R-time, ügyvezető igazgató
• Furák András: Republic Group, portfólió-igazgató
• Gabriel Marton: Michelin, business segment manager (brand director) KLEBER & T3 brands – Europe, Middle East and Africa
• Goneth Jácint: Promolab.Io, head of business development
• Göncz Gábor: Sanofi, head of marketing
• Komándi Krisztián: Frontìra strategic design consultancy, consultant, behavioural science
• Márton Szabolcs: Republic Group, kreatívigazgató, a BrandFestival kreatív vezetője
• Nád-Kántor Mariann: Cofidis, márka- és marketingkommunikációs vezető
• Neszveda Gábor: Magyar Nemzeti Bank, senior researcher
• Oláh Peter: Lego, head of marketing
• Pessenlehner Dóra: Coca-Cola Hellenic Bottling Company, shopper marketing manager
• Pogátsa Zoltán: Nyugat-magyarországi egyetem, magyar közgazdász, szociológus, habilitált egyetemi docens, a nemzetközi politikai gazdaságtan szakértője
• Schuster Roland: De'Longhi, marketing manager, Romania&Hungary kitchen, home&comfort categories
• Szili Tímea: Cordia, head of marketing
• Szászi Barnabás Imre: Eötvös Loránd University, Decision lab, head of behavioral insight unit at the decision lab
• Tasi Dóra: Jacobs Douwe Egberts, category manager
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 11. 07:19, csütörtök | Belföld
MÁV: péntektől közvetlen vonatjáratokkal érhető el Beregszász és Ungvár
Péntektől közvetlen vonatjáratokkal érhető el Magyarországról Beregszász és Ungvár, miután az ukrajnai vasúthálózat fejlesztése lehetővé teszi Kárpátalja határmenti térségének könnyebb elérését
2025. Szeptember 11. 07:14, csütörtök | Belföld
Gyopáros Alpár: közel 1500 falusi kisbolt kapott fejlesztési támogatást
A Magyar Falu Program keretében közel 1500, napi fogyasztási cikket értékesítő üzlet kapott fejlesztési támogatást, legtöbbjük ezzel a bezárástól menekült meg
2025. Szeptember 11. 07:14, csütörtök | Belföld
Gyopáros Alpár: közel 1500 falusi kisbolt kapott fejlesztési támogatást
A Magyar Falu Program keretében közel 1500, napi fogyasztási cikket értékesítő üzlet kapott fejlesztési támogatást, legtöbbjük ezzel a bezárástól menekült meg
2025. Szeptember 11. 07:12, csütörtök | Belföld
Orbán Viktor: Magyarország teljes szolidaritását fejezi ki Lengyelországgal az éjszakai drónincidens kapcsán
Magyarország teljes szolidaritását fejezi ki Lengyelországgal az éjszakai drónincidens kapcsán, Lengyelország területi integritásának megsértése elfogadhatatlan - közölte a miniszterelnök szerdán a Facebook-oldalán.